V těchto dnech byla na japonský trh uvedena nová verze Subaru Legacy 2.0GT DIT. Nečekejte, že někdy dorazí i na oficiální český trh, ale i tak se potěšte pohledem na její oficiální fotografie…
Ve 2.0GT DIT je přeplňovaný plochý motor 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a automatickou převodovkou Lineatronic. Ta je samozřejmě upravena pro vyšší točivý moment. Oficiální zdroje tvrdí, že nabídne nejen suverénní jízdní schopnosti s mohutným zátahem, ale i nízkou spotřebu paliva, což je docela pravděpodobné.
Parametry tohoto Legacy
Motor a převodovka
- přeplňovaný čtyřválec 2,0 l DOHC s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva vyvinutým přímo Subaru - vstřikováním paliva přímo do válců se zvýšila účinnost spalování, což se pozitivně odrazilo ve výkonu motoru i spotřebě paliva
- s ohledem na co nejlepší účinek přeplňování v kombinaci s přímým vstřikováním paliva používá tento motor čtvercovou konfiguraci vrtání a zdvihu (86 x 86 mm)
- také díky novému turbu typu Twin Scroll vyvinutému speciálně pro daný zdvihový objem motoru je maximální výkon 300 koní (221 kW) a točivý moment 400 Nm při 2000 otáčkách za minutu
- v porovnání s dosavadním přeplňovaným motorem 2,5 l se prý spotřeba paliva sníží o plných 20 %
- vyšší točivý moment nově vyvinutého přeplňovaného čtyřválce 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva přenáší nová bezestupňová převodovka Lineartronic, na které došlo k modifikaci některých komponentů, například měniče točivého momentu a řetězů
- o vhodné rozdělení hnacího momentu při sportovní jízdě se stará systém VTD-AWD, zde poprvé v kombinaci s převodovkou CVT
- systém SI-DRIVE byl speciálně odladěn pro 2.0GT DIT a v případě režimu Sport# (S#) může řidič volit z osmi nastavení
Podvozek a další informace
- podvozek je naladěn extra pro 2.0GT DIT - tužší odpružení zlepšuje stabilitu, náklony vozidla minimalizuje nastavení tlumičů a větší průměr stabilizátorů
- Legacy se standardně dodává na originálních 18" litých kolech v matně modrošedém zbarvení
- na zádi vozu je emblém „DIT“ symbolizující tvar pístu a hospodárný motor s přímým vstřikováním paliva
- modrý tón má i kryt nového motoru
- na bocích sedadel, v obložení dveří a na středové loketní opěrce je použito modré stehování
- Legacy je osazeno velkými leštěnými koncovky výfuku
Subaru plánuje prodávat 2000 Legacy a Outbacků měsíčně.