Subaru uvedlo faceliftované modely Subaru Legacy a Outback na japonský trh. U Legacy v kombi i v sedanu je k dispozici nová výkonná verze „2.0GT DIT“ se zcela novým přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l s protiběžnými písty, rozvodem DOHC a přímým vstřikováním paliva.
Zdokonalení čekejme hned v několika oblastech. Zahrnuje design, spotřebu paliva, jízdní vlastnosti (zlepšená koncepce dynamického ovládání podvozku (Subaru DC3)) a bezpečnost. Subaru budou osazena zdokonaleným systémem EyeSight ve verzi 2 (jak víme, v Evropě se ještě tento systém nenabízí).
2.0GT DIT využívá nové pohonné ústrojí: přeplňovaný čtyřválec 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva a převodovkou Lineartronic (CVT), která je dimenzovaná na vyšší točivý moment. Verze 2.0GT DIT nabízí optimální vyvážení jízdních schopností a nízké spotřeby paliva. Kromě nového naladění podvozku obsahuje též exkluzivní prvky v interiéru i na vnějšku vozu s modrými dekory. Problémem však je, že se této verze u nás opět nedočkáme.
Oblasti změn v exteriéru a interiéru
- stylistické úpravy čelních partií se světlomety a šestiúhelníkovou maskou chladiče
- přepracovaný přední nárazník
- změna zbarvení přístrojového panelu do tónu černého kovu
- jiné čalounění sedadel ve všech stupních výbavy
- spínače elektronické parkovací brzdy a systému „SI-DRIVE“ se přesunuly na lépe dosažitelné místo
- elektroluminiscenční ukazatel s multifunkčním displejem u některých nových provedení
- zobrazování informací o spotřebě paliva a provozních stavech systému EyeSight
Motor a převodovka
- v modelech Legacy a Outback se nově používá plochý zážehový čtyřválec 2,5 l nové generace s lepším točivým momentem v nízkých až středních otáčkách
- bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) prošla optimalizací konstrukce – je lehčí, kompaktnější a přispívá ke snížení spotřeby paliva
- přidána funkce Auto Start Stop, která je i v nové Impreze
Podvozek a karoserie
- zvýšení tuhosti podvozku a karoserie
- úpravy nastavení tlumičů a pružin přední i zadní nápravy
- nový pomocný rám v zadní části vozu
- optimalizace technických parametrů tlumičů a pouzder - silnější úchyty systému zavěšení
Bezpečnost
- modernizace systému EyeSight - kvalitnější rozpoznávání obrazu snímaného kamerou
- když vůz využívá adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí, po zastavení automobilu jedoucího vpředu může být aktivována funkce „Auto Start Stop“, aniž by řidič sám brzdil. Když se vůz vpředu opět rozjede, funkce Auto Start Stop ve spolupráci se systémem EyeSight po spuštění motoru obnoví i funkci adaptivního tempomatu.
- funkce přehlasování brzdovým pedálem – pokud řidič současně sešlápne plynový i brzdový pedál, sníží se výkon motoru a v zájmu bezpečnosti se upřednostní povel brzdám