AWD, s.r.o. – autorizovaný servis a bazar vozů SUBARU v Praze

pell-mell
Třebohostická 9, Praha 10
608 782 278 (608 SUBARU)
awd@awd.cz

AUTOBAZAR
Aktuální nabídka vozů
SUBARU

Nechte si u nás
zkontrolovat vůz
před koupí

Proč si vybrat nás?

Prohlédněte si
reference našich
stávajících zákazníků

Třebohostická 9, Praha 10
tel: 608 782 278
awd@awd.cz

< >

Historie AWD, s.r.o.

Jsme společnost, která má svou historii a která je na ni patřičně hrdá. Nechceme, aby upadla v zapomnění, a proto jí věnujeme tuto stránku.

Dozvíte se, že AWD sice vzniklo až v roce 2001, nicméně s vozy SUBARU má prostřednictvím svých zakladatelů zkušenosti delší...

Historie AWD, s.r.o.

  • 1996 - Jiří Kotyk pro sebe objevuje vozy SUBARU
  • 1997 - Jiří Kotyk si kupuje svůj první vůz SUBARU
  • 1998 - První opravy a úpravu vlastního SUBARU Leone
  • 1999 - placené opravy a úpravy vozů SUBARU ostatním majitelům
  • 15. 10. 2001 - Jiří Kotyk a Vít Beneš zakládají AWD, s.r.o. – neautorizovaný servis specializující se výhradně na SUBARU
  • 3. 12. 2001 - AWD, s.r.o. je zapsáno do obchodního rejstříku
  • 2006 - Vít Beneš prodává svůj poloviční podíl v AWD Jiřímu Kotykovi
  • 2007 - do AWD majetkově vstupuje Miloš Merta
  • 2008 - Miloš Merta přebírá další část AWD
  • 2009 - Miloš Merta spravuje finance a celkový chod AWD, Jiří Kotyk má na starosti technický chod společnosti
  • 2010 - AWD, s.r.o. se stěhuje do nových prostor (z ulice Na Jarově na Praze 3 do nedaleké Třebohostické ulice v Praze 10), získává statut servisního partnera SUBARU  a začíná působit jako autorizovaný servis SUBARU
  • 2011 – AWD opouští i jeho druhý zakladatel, Jiří Kotyk, celou společnost přebírá i majetkově Miloš Merta

Vybrané projekty - přestavby SUBARU atp.

Přestaveb, zástaveb, úprav a vylepšení SUBARU jsme za dobu své existence udělali bezpočet. S mnohými z nich se můžete setkat na nejen našich silnicích dodnes. A protože jsme možná lehce sentimentální, informace o těch prvních spolu s pár fotografiemi vám na těchto řádcích přinášíme.

V roce 2001 jsme realizovali projekt „zlaťák“ (a toSUBARU Legacy připravené na vestavbu agregátu ze SUBARU Impreza GT jak podle barvy karoserie, tak i peněz, kolik spolykal). Karoserie Legacy kombi 1998, vylepšená o největší myslitelný násos na přední kapotě a mnoho světel v předním nárazníku se zabudovanými agregáty z Imprezy GT 1999, se zvýšeným plnícím tlakem a dalšími nezbytnostmi. Tento prototyp překvapivě přežil bez vážnějších nehod dvě změny majitele, až v roce 2011 definitivně zrezl (ona karoserie byla celkem vážně havarovaná a klempíř tehdy neměl nejlepší den).

Následovaly dvě přestavby japonských verzí (ty byly a jsou lepší, než nejaponské, ale mají řízení vpravo) pro použití na té správné straně silnice (2002). A protože nás to pořád bavilo a zákazníci měli zdroje, udělali jsme další tři originály (2002 a 2003). Byla to dvě kupé a jedna karoserie staré Imprezy (r. v. 1997 – sice stará, ale o 150 kg lehčí, než novější verze). Zde jen zkráceně, sám už si nepamatuju přesné postupy a posloupnosti.

Kupé č. 1 – stroj, který se měl vizuálně co nejvíceKopie nejslavnějšího SUBARU WRC by AWD podobat Subaru WRC v dobách jejich největší slávy. Klempíř (zřejmě jeden z nejšikovnějších autoklempířů vůbec) pracoval tak, že použil, co bylo, a zbytek dotvořil sám. Místo výkresu měl fotky a model v měřítku možná 1:100. Trvalo to měsíce, ale výsledek stál za to. Karoserie (a nápravy) byla širší celkem o 9 cm, což znamenalo i výrobu úplně jiných tlumičů pérování a ramen. Dovnitř se nechávaly vyrábět karbonové výplně, ochranný rám a spousty dalších vymožeností. Jako pohonná jednotka byl použit¨ motor z STi r. 2002. Bohužel evropská verze, takže tento kus ještě neměl DCCD.

AWD zásadně upravená SUBARU Impreza kupéKupé č. 2 – též vůz čítající hodně dlouhý seznam úprav - mimo jiných motor 2,5 l a větší turbodmychadlo, též širší nápravy, větší brzdy a především mnoho decibelů. Tehdy jsme všichni viděli přímou úměru mezi hlučností a výkonem motoru. Dodatečně se omlouváme všem maminkám, sousedům, ostatním řidičům (hlavně v tunelu nás museli milovat) a všem rozumným lidem.

Následoval skutečný „majstrštyk“. Jako základ Vestavba SUBARU Impreza STi 2002 do karoserie SUBARU Impreza 1997byla použita karoserie Imprezy sedan r. v. 1997, do níž bylo vestavěno vše, co šlo, z japonského STi z roku 2002. Následoval motor 2,5 l, větší turbodmychadlo, jiné brzdy (přední kotouče měly průměr 360 mm!), úprava řídících jednotek motoru i DCCD a mnoho dalšího. Tento kus pak vážil 1350 kg i s plnou nádrží a při parametrech, které nabízel, šlo o zcela mimořádný řidičský zážitek. Ve všech třech strojích byly nezbytné hydraulické ruční brzdy na zadní nápravu, protože bylo prostě nutné jezdit smykem! Kdyby snad náhodou tento text četl někdo z původních majitelů těchto experimentálních modelů a cítil nostalgii, připomenu, že jeden z kusů vyšel na více než milion korun českých a další jej jen těsně nedosáhl.

Další přestavby a úpravy, které jsme dělali, už podrobně tak podrobně zdokumentovány nemáme. Navíc, díky zájmu o naše služby a vaší důvěře v nás přibývají.

Přihlášení

Přihlásit se

Spojte se s námi

Fake Stuff...

Třebohostická 9, Praha 10
608 782 278 (608 SUBARU)
awd@awd.cz

Zvětšit mapu...
Banner...

U nás v AWD v Praze se autům SUBARU věnujeme hezkou řádku let. Prošlo nám za ni rukama mnoho vozů SUBARU. Není tak prakticky nic, s čím bychom si v našem servisu neuměli poradit. SUBARU zkrátka žijeme, baví nás a jsou naším koníčkem!