|
|
|
|
|
|
Jsme společnost, která má svou historii a která je na ni patřičně hrdá. Nechceme, aby upadla v zapomnění, a proto jí věnujeme tuto stránku.
Dozvíte se, že AWD sice vzniklo až v roce 2001, nicméně s vozy SUBARU má prostřednictvím svých zakladatelů zkušenosti delší...
Přestaveb, zástaveb, úprav a vylepšení SUBARU jsme za dobu své existence udělali bezpočet. S mnohými z nich se můžete setkat na nejen našich silnicích dodnes. A protože jsme možná lehce sentimentální, informace o těch prvních spolu s pár fotografiemi vám na těchto řádcích přinášíme.
V roce 2001 jsme realizovali projekt „zlaťák“ (a to jak podle barvy karoserie, tak i peněz, kolik spolykal). Karoserie Legacy kombi 1998, vylepšená o největší myslitelný násos na přední kapotě a mnoho světel v předním nárazníku se zabudovanými agregáty z Imprezy GT 1999, se zvýšeným plnícím tlakem a dalšími nezbytnostmi. Tento prototyp překvapivě přežil bez vážnějších nehod dvě změny majitele, až v roce 2011 definitivně zrezl (ona karoserie byla celkem vážně havarovaná a klempíř tehdy neměl nejlepší den).
Následovaly dvě přestavby japonských verzí (ty byly a jsou lepší, než nejaponské, ale mají řízení vpravo) pro použití na té správné straně silnice (2002). A protože nás to pořád bavilo a zákazníci měli zdroje, udělali jsme další tři originály (2002 a 2003). Byla to dvě kupé a jedna karoserie staré Imprezy (r. v. 1997 – sice stará, ale o 150 kg lehčí, než novější verze). Zde jen zkráceně, sám už si nepamatuju přesné postupy a posloupnosti.
Kupé č. 1 – stroj, který se měl vizuálně co nejvíce podobat Subaru WRC v dobách jejich největší slávy. Klempíř (zřejmě jeden z nejšikovnějších autoklempířů vůbec) pracoval tak, že použil, co bylo, a zbytek dotvořil sám. Místo výkresu měl fotky a model v měřítku možná 1:100. Trvalo to měsíce, ale výsledek stál za to. Karoserie (a nápravy) byla širší celkem o 9 cm, což znamenalo i výrobu úplně jiných tlumičů pérování a ramen. Dovnitř se nechávaly vyrábět karbonové výplně, ochranný rám a spousty dalších vymožeností. Jako pohonná jednotka byl použit¨ motor z STi r. 2002. Bohužel evropská verze, takže tento kus ještě neměl DCCD.
Kupé č. 2 – též vůz čítající hodně dlouhý seznam úprav - mimo jiných motor 2,5 l a větší turbodmychadlo, též širší nápravy, větší brzdy a především mnoho decibelů. Tehdy jsme všichni viděli přímou úměru mezi hlučností a výkonem motoru. Dodatečně se omlouváme všem maminkám, sousedům, ostatním řidičům (hlavně v tunelu nás museli milovat) a všem rozumným lidem.
Následoval skutečný „majstrštyk“. Jako základ byla použita karoserie Imprezy sedan r. v. 1997, do níž bylo vestavěno vše, co šlo, z japonského STi z roku 2002. Následoval motor 2,5 l, větší turbodmychadlo, jiné brzdy (přední kotouče měly průměr 360 mm!), úprava řídících jednotek motoru i DCCD a mnoho dalšího. Tento kus pak vážil 1350 kg i s plnou nádrží a při parametrech, které nabízel, šlo o zcela mimořádný řidičský zážitek. Ve všech třech strojích byly nezbytné hydraulické ruční brzdy na zadní nápravu, protože bylo prostě nutné jezdit smykem! Kdyby snad náhodou tento text četl někdo z původních majitelů těchto experimentálních modelů a cítil nostalgii, připomenu, že jeden z kusů vyšel na více než milion korun českých a další jej jen těsně nedosáhl.
Další přestavby a úpravy, které jsme dělali, už podrobně tak podrobně zdokumentovány nemáme. Navíc, díky zájmu o naše služby a vaší důvěře v nás přibývají.