Sériové nastavení a výkonnové parametry motoru hatchbacka Subaru Impreza WRX STI přestaly stačit jeho stávajícímu majiteli.
A protože se to navíc trefilo do okamžiku, kdy mu jeho sériový motor vypověděl službu, rozhodl se pro stavbu kovaného motoru a další úpravy, do kterých jsme se rádi pustili. Rychlost reakce na plyn, sílu motoru, jeho zátah od nízkých otáček a v neposlední řadě i zvuk otevřeného výfuku Perrin v tomto článečku bohužel nezprostředkujeme. Vězte ale, že opravdu radost STI řídit. Podívejte se tedy alespoň na výsledek z pohledu objektivního - graf skutečného výkonu a točivého momentu po přestavbě, zajetí a nalazení.
Důležité momenty:
- maximální točivý moment 556 Nm v 3600 otáčkách
- točivý moment 550 Nm je k dispozici už v 2950 otáčkách za minutu!
- maximální výkon 353 koní je v rozmezí otáček 4900 - 5600
Jaké že úpravy jsme na STI udělali? Z "hardware" to je zejména kompletní kovaný motor (kované písty, kovaná ojnice, ložiska, těsnění Cosworth, pevnější rozvodový řemen, pevnostní šrouby), kompletní výfukové potrubí Perrin (včetně svodů), silnější benzínová a olejová pumpa. Turbo zůstalo originální, stejně jako spojka a další komponenty. Dále bylo auto odladěno zkušenými motoráři v RRR - upravili sériovou řídicí jednotku v licenci EcuTek.