Subaru Forester je zvláštní kombinací mezi kombi a SUV. Z vozů kombi má nadprůměrný vnitřní prostor, snadnou variabilitu interiéru a pohodlný přístup k zavazadlům.
Z karoserie SUV jsou převzaty prvky jako je zvýšená průchodnost terénem a vyšší světlá výška vozu. Ta je u Foresteru 20 cm. Vůz má stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem a viskózní spojkou a zcela hladkou podlahou pro výborný průchod tím nejnáročnějším terénem. Design Forestera nezapře japonský původ. Kapotě dominuje nasávač vzduchu, tak jako tomu je i u modelu Impreza. I u modelu Forester se projevila změna interiéru, na kterém automobilka Subaru stále pracuje, aby ho vypilovala k co největší pohodlnosti a praktičnosti pro řidiče. Palubní deska je z kvalitnějšího materiálu. Standardem jsou čelní a boční airbagy, které zasahují až do výše hlavy a plní tak i funkci okenních airbagů. Objem zavazadlového prostoru je krásných 387 litrů. Oproti předešlé verzi automobilka Subaru zapracovala na pohonu vozu. Výkon se podařilo zvýšit na 130 kW a točivý moment na 245 Nm - to vše při nezměněných otáčkách a o 10 % nižší spotřebě. Celé auto je o 5 kg těžší, za toto navýšení může nový pomocný rám, který se osvědčil již na Impreze a který výrazně napomohl dalšímu zlepšení jízdních vlastností. Zvětšená tuhost přední části vylepšila již tak dobré jízdní vlastnosti. Nejrychlejší sériové SUV dělá čest své pověsti téměř v jakékoli rychlosti. Vyjet mimo silnice vyžaduje napoprvé odvahu a pak už zdravý rozum. Odvahu proto, že takovou průchodnost rozblácenými výmoly by průměrný řidič nečekal. Zdravý rozum je pak nutný k tomu, abychom v nadšení z toho, že Forester vyjede téměř všude, nevyjížděli na kolmé svahy s očekáváním, že auto umí porušovat i fyzikální zákony. Pro druhou generaci Foresteru hovoří nepochybně excelentní jízdní vlastnosti, tuhý podvozek, výkonný motor a moderní interiér.
Subaru Impreza WRX STi 2002
Subaru Impreza WRX STi je se svou silou 365 koní ztělesněním ducha mistrovství světa World Rally Championship. Tento vůz má výbornou aerodynamiku a systém AWD, který byl vyvinut přímo pro tento model. Postavení modelů STi je na celém světě velmi silné a tak není divu, že Impreza WRX STi získala ocenění Nejlepší auto roku 2004. Pod kapotou tohoto skoro rally „vozítka“ je umístěn motor s objemem 2,0 l a výkonem 365 koní. Zásluhou turba vás z nuly na stovku auto vystřelí za 5,5 sekundy. Permanentní AWD poskytuje fantastické jízdní vlastnosti a brzdy Brembo zajišťují bezpečné zastavení. Jednoduše řečeno, zkratka STi je zárukou nejlepšího sportovního svezení s pohonem všech kol.