V roce 1965 automobilka Subaru představila model Subaru 1000. Byl to první model s pohonem předních kol, který Fuji Heavy Industries uvedlo na trh.
Subaru se rozhodlo opět využít koncepci osvědčenou při výrobě letadel a do modelu začalo montovat podélně uložený motor s protilehlými válci. Subaru 1000 se stalo prvním japonským automobilem s předním náhonem vyráběným ve velké produkční sérii. Automobilka Subaru tímto modelem potvrdila svoji koncepci vozů, kde základem byla hnací soustava s vyváženým bočním rozložením hmotnosti.
Karoserie
- Délka: 3930 mm
- Šířka: 1480 mm
- Výška: 1390 mm
- Hmotnost: 695 kg
Motor
- Vodou chlazený 4-válcový motor s protilehlými válci OHV
- Vrtání válců x zdvih: 72 x 60 mm
- Obsah válců: 977 ccm
- Komprese: 6.5:1
- Max. výkon: 55 PS při 6000/min
- Max. točivý moment: 7.8 mkg při 3200/min
Podvozek
- Nezávislé zavěšení předních kol s příčným ramenem
- Nezávislé zavěšení zadních kol s podélným ramenem