Automobilka Subaru se pustila v roce 1961 i do výroby malého nákladního automobilu. Ten představila pod označením Sambar, jehož název pochází od indického jelena, využívaného k přepravě malých nákladů.
Dodnes se vyrábí v Japonsku, Číně, Koreji i ve Finsku. Od počátku výroby Subaru Sambar využíval pohonu zadních kol. První dvě generace Subaru Sambar měly ještě vzduchem chlazený motor jako předchozí model Subaru 360. Pozdější generace Subaru Sambar už dostaly pod kapotu motor chlazený vodou. Od samého počátku, co automobilka Subaru uvedla na trh malé nákladní Subaru Sambar na autosalon v Tokiu, používala u tohoto modelu nezávislé zavěšení všech kol. Toto řešení pomáhalo udržovat váhu vozidla v rovnováze.
Subaru Sambar byl založen na platformě Subaru 360, ale byl vytvořen pro segment trhu vyžadujících větší nákladový prostor. Subaru Sambar byl dobře ovladatelný a dokázal se pohybovat i v úzkých ulicích měst. Po krátké době se stal nejoblíbenějším malým nákladním automobilem a dokázal lidem, že i automobilka Subaru se umí prosadit v kategorii malých nákladních vozů.
Karoserie
- Délka: 2990 mm
- Šířka: 1300 mm
- Výška: 1520 mm
- Hmotnost: 530 kg
Motor
- Vzduchem chlazený 2-Takt-2-válec
- Max. výkon: 18 PS při 4700/min
- Max. točivý moment: 3.2 mkg při 3200/min
Podvozek
- Nezávislé zavěšení předních kol s podélným ramenem
- Nezávislé zavěšení zadních kol s kyvným ramenem