Po několika testech jsme se rozhodli zařadit do naší nabídky další službu - proplach automatické převodovky a výměna kompletní olejové náplně.
Důvodem je fakt, že zejména u Subaru s vyšším nájezdem nemusí být výměna pouhé poloviny náplně s příslušenstvím tím pravých ořechovým. Navíc, vzhledem k tomu, že v servisních plánech vozů s CVT převodovkami není exaktně uvedena nutnost olej v automatické převodovce měnit (vyjma vozů s tažným zařízením), setkáváme se často s tím, že i vozy s nájezdem 120 000 km mají původní olejovou náplň. To není rozhodně nic, co by převodovce prospívalo, spíše naopak.
Jak takový proplach funguje? Speciální proplachovací stroj nucenou cirkulací obohatí stávající olejovou náplň aditivy, jejichž účelem je rozpustit usazeniny ze všech zákoutí převodovky. Cirkulace probíhá přes magnetický filtr, který separuje takto uvolněné nečistoty, a zároveň, což je velmi důležité, za aktivního prořazování všech rychlostních stupňů (na heveru). Převodovku proplachujeme dostatečně dlouho, aby všechna špína, která z ní může vytéct, opravdu vytekla.
Po proplachu dojde k vlastní výměně kompletní olejové náplně. Plnička vyčerpává stávající náplň automatické převodovky a zároveň odčerpaný starý olej nahrazuje olejem novým.
O prospěšnosti výše popsaných úkonů jsme se přesvědčili osobně. Pomohly totiž zachránit převodovky, které se víc než přestávaly tvářit funkčně.
Přesnou cenu nelze stanovit, záleží zejména na délce proplachu a na typu použitého převodového oleje. Pohybuje se ale nejčastěji od 5 do 8 tisíc Kč bez DPH. Je v ní obsaženo vše k úkonům potřebné, tj. i nový filtr. Přijde tedy zhruba o 3 tisíce dráž než obyčejná výměna oleje v automatické převodovce. Vězte však, že se bude jednat o dobře utracené peníze, pravidelná a kvalitní výměna oleje v automatu totiž prokazatelně prodlužuje jeho funkčnost a životnost. Na konkrétní vůz vám samozřejmě v případě zájmu sdělíme přesnou kalkulaci.