AWD, s.r.o. – autorizovaný servis a bazar vozů SUBARU v Praze

pell-mell
Třebohostická 9, Praha 10
608 782 278 (608 SUBARU)
awd@awd.cz

AUTOBAZAR
Aktuální nabídka vozů
SUBARU

Nechte si u nás
zkontrolovat vůz
před koupí

Proč si vybrat nás?

Prohlédněte si
reference našich
stávajících zákazníků

Třebohostická 9, Praha 10
tel: 608 782 278
awd@awd.cz

< >

Péče o palivový systém dieselového Subaru

Společným jmenovatelem moderních naftových palivových systémů je nákladnost oprav vycházející z drahých dílů. Subaru v tomto není výjimkou.

Více než u jiných konstrukčních skupin je právě u dieselu třeba věnovat zvýšenou péči právě palivovému systému. Leccos obstará řidič, o další se postaráme my.

Pokud chcete udělat maximum pro životnost vašich vstřiků, řiďte se těmito radami:

  • používejte své naftové Subaru spíše na delší trasy, dlouhodobé "poskakování" po městě motoru nijak nesvědčí (ostatně, více se o tom dočtete v jiném článku nejen na našich stránkách)
  • tankujte kvalitní naftu od renomovaných prodejců, ideálně u těch s prokazatelně vysokou výtočí
  • pečujte o palivový systém svého Subaru
    často není primární problém v kvalitě tankované nafty, jako v kvalitě nafty ve vlastní nádrži Subaru; její kvalita se díky opakované cirkulaci spojené s ohříváním a ochlazováním zhoršuje
    • používejte výrobcem schválená aditiva - více informací níže
    • zkraťte výměnu palivového filtru na 15 či 30 tisíc km (v závislosti na podmínkách provozu)
    • nechte si od nás každých 30 či 60 tisíc km vyčistit nádrž (včetně výměny palivového filtru to přijde na zhruba 3700 Kč bez DPH, naftu, která v nádrži zůstane, zpátky nevrátíme, jsou v ní nečistoty, kterých je třeba se zbavit - nejezděte tedy s plnou)
      zde paradoxně platí, že častější výměny jsou vhodné u aut s nižším nájezdem (u nich se nafta v nádrži tolik netočí, zůstává tam v průměru déle), diesely, které najedou ročně nad 30 tisíc km, problémy se vstřiky zpravidla nemívají (resp. vydrží výrazně více kilometrů)
  • neignorujte zvýšení hlasitosti zvukového projevu motoru za studena (takový ten výrazně klepavý až mlátivý zvuk traktoru), nejste-li si jisti, objednejte se na prohlídku k nám

Jak jsme již uvedli v úvodu, výměna vstřiků spojená s výměnou palivových trubek, repasí palivového čerpadla a vyčištěním nádrže je docela drahý špás (v průměru je za 75 tisíc Kč bez DPH). Může se stát, že veškerou úsporu na pohonných hmotách utratíte za jejich výměnu (u aut s nižším nájezdem to bude ještě horší).

Pokud zejména po nastartování studeného motoru zaznamenáte zvýšenou hlučnost některého ze vstřiků (nejvíc se projevuje hlasitějším "kovovým" boucháním při jízdě ustálenými otáčkami řekněme někde pod dvěma tisíci otáček motoru za minutu) a budete chtít vědět, jak na tom jsou, objednejte se k nám na test vstřiků. V současné době je možné test provést na vstřiky čtvrté generace, na modely od roku 2010 prozatím ne.

Závěrem ještě k již zmíněným aditivům. Zakoupíte je samozřejmě u nás v servisu. Jeho primární funkcí není zvýšení kvality motorové nafty, ale čištění a údržba palivového systému. Doporučujeme je aplikovat dle návodu konkrétního výrobce, se kterým vás při jeho nákupu seznámíme. Námi nabízená aditiva neobsahují nespalitelné zbytky, takže nemají vliv na další na výměnu nákladnou součástku, filtr pevných částic. A jinak pozor, Subaru ve svých záručních podmínkách uvádí, že jiná než schválená aditiva není možné používat. Přesvědčit se o tom není problém, stačí jednoduchý rozbor nafty z nádrže...

Přihlášení

Přihlásit se

Spojte se s námi

Fake Stuff...

Třebohostická 9, Praha 10
608 782 278 (608 SUBARU)
awd@awd.cz

Zvětšit mapu...
Banner...

U nás v AWD v Praze se autům SUBARU věnujeme hezkou řádku let. Prošlo nám za ni rukama mnoho vozů SUBARU. Není tak prakticky nic, s čím bychom si v našem servisu neuměli poradit. SUBARU zkrátka žijeme, baví nás a jsou naším koníčkem!