Dieselový boxer má svá pro i proti. Pokud se rozhodujete, zda si koupíte Subaru s naftovým boxerem či benzínovým boxerem, neberte v potaz pouze spotřebu. Čtěte též dále v případě, že jste majiteli dieselového boxeru, dozvíte se více, jakou péči potřebuje.
Je bezpochyby lákavé jezdit s permanentní čtyřkolkou, navíc poměrně těžkou, za průměrných 7 litrů nafty na 100 kilometrů. Pokud však nemáte díky častým krátkým trasám a nízkému ročnímu nájezdu možnost motor, a tím i ostatní komponenty, důkladně prohřát (a pozor, úspornost dieselu se projevuje v též velmi dlouhé době ohřevu v porovnání s benzínem), zvažte, zda nezvolit raději benzínový motor. Po pečlivé kalkulaci zjistíte, že při ročním nájezdu do 10 (15) tisíc km je finanční částka vynaložená na vyšší spotřebu benzínového motoru natolik zanedbatelná, že se vám nevyplatí naftu pořizovat (stejně tak plyn, ...).
Nejen pro ty z vás, kdož se rozhodují, jakou motorizaci zvolit, ale i pro stávající uživatele dieselových boxerů napsal nám známý subarista a člen Subaru Fan Clubu "catana" zajímavý článek, který shrnuje poznatky získané praxí při používání těchto motorů. Budete se tak moci lépe rozhodnout, zda pořídíte "naftu" či "benzín", resp. zjistíte, zda motor provozujete optimálně. Článek naleznete zde.
Chcete-li si přečíst více o údržbě palivového systému, jukněte ještě na tenhle článek.