Společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, oznámila, že v letošním roce oslaví již 40 let od prvního představení stálého pohonu všech kol (AWD).
Ten se poprvé objevil v roce 1972 ve voze Subaru Leone Estate Van 4WD uvedeném na japonském trhu. Během následujících 40 let hrál koncern FHI roli průkopníka osobních vozů s pohonem AWD. Celkový počet vyrobených vozů s pohonem Subaru AWD dosáhl bezmála 12 milionů. To představuje víc než polovinu z celkového počtu prodaných vozů Subaru.
Soustava pohonu AWD účinně zajišťuje dobré záběrové schopnosti rovnoměrným rozdělováním hnacího výkonu na všechna čtyři kola. Díky spojení pohonu Symmetrical AWD a plochého motoru Subaru boxer s protiběžnými písty je celé hnací ústrojí zabudováno stranově symetricky, přičemž převodovka je umístěna až za přední nápravou. Uvedené uspořádání zajišťuje výborné vyvážení hmotnosti nejen mezi levou a pravou stranou vozidla, ale i v podélném směru. Uvedené charakteristiky pak stojí za stabilními záběrovými schopnostmi na nejrůznějších površích a za nejrůznějších jízdních podmínek. Dalším atributem je výtečná jízdní stabilita za vysokých rychlostí a příkladné jízdní vlastnosti a odezva při průjezdu zatáčkami; pohon Symmetrical AWD je tak základní technologií, která podtrhuje filozofii bezpečné jízdy Subaru ve spojení s radostí z jízdy.
Koncern FHI během více než 40 let výzkumu a vývoje postupně své technologie AWD zdokonaloval: technologie umožňující jízdu po nezpevněných cestách se tak postupně přetvořila v jedinečný systém pohonu zaručující vysokou míru stability za deště, sněhu i jízdy vysokou rychlostí, včetně možnosti uzpůsobení systému Subaru AWD individuálnímu charakteru každého z modelů. Nejnovější verze této technologie nabízí řízení záběrových schopností všech čtyř kol, které poskytuje bezpečný a přesný záběr každého z kol za všech jízdních podmínek. Zkušenosti s pohonem všech kol se využívají i ve vývoji vozů s pohonem pouze přední nebo pouze zadní nápravy, aby si požitek z jízdy s vozem Subaru mohlo vychutnat ještě širší spektrum zákazníků.
Koncern FHI bude i nadále stavět na svých jedinečných technologiích, aby mohl ve svých vozech nabídnout „radost z jízdy s pocitem bezpečí“ prostřednictvím ústředního sloganu značky Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu).