|
|
|
|
|
|
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, představil v květnu 2011 na Mezinárodním autosalonu v New Yorku zbrusu nový model Subaru Impreza v provedení sedan a hatchback (technické specifikace pro USA).
Právě tento model se stal prvním, spojeným s novým sloganem značky Subaru „Jistota v pohybu“ (Confidence in Motion).
Model sice zachovává rozměry karoserie, na které jsme zvyklí z předchozích generací, nicméně interiér potkaly zásadní změny s cílem ještě většího pohodlí. Základna A sloupku byla významně posunuta o 200 mm vpřed, díky čemuž přední sklo získalo jiný sklon a posádka získala lepší výhled i větší pohodlí. Rozšířil se prostor v interiéru, zvětšila šířka v oblasti ramen i loktů i prostor pro nohy cestujících vzadu. Zvětšily se také rozměry dveří, aby nastupování a vystupování bylo snazší. Prostě maximální pohodlí a jako bonus větší i prostor pro zavazadla – např. hatchbacku přibylo 96 litrů objemu na výsledných 397 litrů.
Především na hatchbacku je patrný posun k větší „hranatosti“, ať se podíváte na nárazníky, světla, blatníky nebo i přední kapotu, všude najdete hrany, které zde dříve nebyly.
K dispozici bude ve dvou provedeních - se středovým diferenciálem s viskózní spojkou pro auta s manuální převodovkou, nebo s tzv. Active Torque Split, tzn. s elektronicky ovládaným hydraulickým systémem pro rozdělování výkonu mezi nápravy pro modely vybavené níže zmíněným automatem Lineartronic.
Motor nabídne výkon nejvýše 148 koní při 6 200 ot./min a točivý moment až 197 Nm dosahovaný v 4 200 ot./min. Výkon je tedy o plných 22 koní nižší než u odcházejícího provedení, což zatím v Americe způsobuje rozpaky. Slabší motor je ale kompenzován vylepšenou aerodynamikou, pneumatikami s nižším valivým odporem a nižší hmotností – nová Impreza váží 1 320 kg. Na stovku zrychlí za 9,8 sekundy a spotřeba dosahuje 8,7 l na 100 km v městském a 6,5 l/100 km v dálničním provozu.
Počet míst: 5
(zdroj: www.subaru.cz)