Prvním sériově vyráběným automobilem na světě s (tehdy ještě zapínatelným) pohonem všech 4 kol se stalo Subaru Leone 4WD Station Wagon.
Elegantní kupé předznamenalo pozdější sportovní úspěchy vozů Subaru ve světových rally a znamenalo první krok ve směru k permanentnímu pohonu 4 kol. Ostatní automobilky byly k novince skeptické, trvalo 8 let, než se na trhu objevilo Audi U-Quattro s pohonem 4 kol.
Systém aktivního rozdělení točivého momentu pohonu všech kol AWD zajišťuje lepší stabilitu při jízdě v zatáčkách i při vyšších rychlostech a špatném počasí, a to díky monitorování jízdních podmínek u všech čtyř kol a okamžitému ovládání rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola.
Karoserie
- Délka: 3995 mm
- Šířka: 1500 mm
- Výška: 1385 mm
- Hmotnost: 855 kg
Motor
- Vodou chlazený 4-válcový motor s protilehlými válci OHV
- Vrtání válců x zdvih: 85 x 60 mm
- Obsah válců: 1361 ccm
- Komprese: 8.5:1
- Max. výkon: 72 PS při 6400/min
- Max. točivý moment: 10.2 mkg při 3600/min
Podvozek
- Nezávislé zavěšení předních kol McPherson s pérovací jednotkou s vinutou pružinou a teleskopickým tlumičem a nezávislé zavěšení zadních kol kyvnými vidlicemi