Možná, že budete překvapeni, ale léty zaběhlá praxe řešit problémy, až nastanou, nemusí být v případě klimatizace vašeho vozu Subaru ta správná. Proč?
Hmotností úbytky chladiva z klimatizačního systému jsou zcela přirozené, řekněme ve výši zhruba 10 % určené náplně. Tento úbytek může za nižší účinnost klimatizace a má na svědomí vyšší namáhání a tudíž i opotřebení kompresoru. Výrobci klimatizací tak doporučují nechat si doplnit klimatizační systém dvakrát za rok. Podle nás je dostatečné nechat si naplnit klimatizaci jednou za rok, ideálně třeba při pravidelné roční prohlídce vašeho Subaru. Důvody jsme nastínili.
Krom pravidelného doplňování chladiva, které není součástí pravidelné prohlídky a které děláme po dohodě se zákazníkem, je též velmi vhodné vyměnit kabinový pylový filtr a vydezinfikovat interiér Subaru. Špinavá klimatizace či zanesený pylový filtr totiž může snadno způsobit rýmu, kýchání, bolesti hlavy, nateklé oči či pocity únavy.
Během zimního provozu tato špína ještě navlhne. Poskytne tak ideální živnou půdu pro plísně. Ty se mohou časem objevit také na kabinovém filtru, který má posádce zajistit čistý vzduch. Jenže zanesený filtr jednak neplní svou primární funkci (filtrování), při zapnutém větráku navíc do kabiny vhání vzduch s alergeny.
Nejen proto doporučujeme klimatizaci zapnout alespoň jednou za 14 dní (i v zimním období). Roztočený kompresor totiž zajistí promazání všech těsnících prvků. Užitečné je také nenechávat klimatizaci běžet až do cíle cesty; když ji vypnete zhruba 10 - 15 minut před zastavením, výparník se stihne vysušit a tím se minimalizuje tvorba bakterií.
U nás je výměna pylového filtru a dezinfekce klimatizace ozónem součástí roční prohlídky a je obsažena v orientačních cenách za servisní prohlídky.