Forester STI se do Evropy bohužel nedováží. A z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že některé z jeho specifických dílů prakticky není možné sehnat. Nicméně, i tak jsme dostali za úkol evropského Forestera XT vylepšit a přiblížit ho k verzi STI. V některých parametrech jsme ho dokonce předčili.
Sériový Forester XT, konkrétně model 2013, dostal větší brzdy z STI, tužší podvozek (tlumiče, pružiny, horní a dolní výztuhy karoserie), STI tlumiče výfuku, přední a zadní spojler, spoustu STI doplňků (olejový a vzduchový filtr, držák baterie, kryt hrdla oleje, startovací tlačítko, hlavici řadicí páky), budík teploty vody a oleje, STI LED denní svícení a další.
Krom těchto úprav si majitel přál navýšit výkon a točivý moment. Jednalo se tak o vůbec první úpravu turbového motoru s přímým vstřikem u nás v AWD (a možná v Čechách).
Naměřený výkon 236 koní jsme úpravou software řídící jednotky navýšili na 269 koní (nárůst o 14 %) a změřený točivý moment 343 Nm narostl o 52 Nm na 395 Nm. Graf s průběhy naleznete v galerii pod článkem.
Děkujeme za důvěru, s níž nám spolupráci na těchto a podobných speciálních projektech se Subaru svěřujete. Těší nás a věříme, že výsledek pak potěší i vás...