|
|
|
|
|
|
Když jsem se na sklonku loňského léta po marných pokusech domluvit se s provozovatelem rakouského okruhu LURI rozhodoval, co s tradičním zimním ježděním dál, měl jsem dvě možnosti.
Buď akci odpískáme a nebudeme ji nadále pořádat, nebo půjdeme do rizika a pustíme se do neprobádaných vod pro nás nového okruhu v italském Livignu. Rozhodl jsem se pro druhou možnost. A ukázalo se, že to byla opravdu dobrá volba. Ježdění bylo fenomenální a předčilo i ta nejtajnější očekávání.
Přístup italských provozovatelů se od toho rakouského zásadně odlišuje. Ostatně, posuďte sami:
V Rakousku:
Zato v Itálii:
Seznam rozdílů by mohl pokračovat. Dráha v Itálii byla sice o něco kratší, ale hezky rytmická a vlastně tak neměla akorát rychlejší úseky, bez kterých jsme se obešli. Zato tam byly dva pěkné hupy, které šlo sjíždět či vyjíždět bokem v driftu.
Suma sumárum, denní nájezd aut v nejvyšší permanenci zaznamenal průměrných 200 km za den, tj. necelých 200 okruhů. To vše na ledě, v relativně nízké rychlosti, mezi obrovskými sněhovými bariérami (které se mimochodem ukázaly být jako výborný absorbent nárazů, krom pár komponentů vypadaných z nárazníků, servaných podkolí atp. se žádnému z aut vlastně nic nestalo).
Osobně, krom vydatného a výjimečného řidičského zážitku, jsem měl největší radost z progresu, jaký udělali ti, kteří měli nové auto a učili se ho řídit v driftu. Vězte, že byl zážitek porovnat průjezd v pátek dopoledne a v sobotu odpoledne. Rozdíl byl obrovský.
Děkuju všem, kteří se s námi do Livigna vypravili, a vy ostatní, kteří jste to odpískali, litujte, že jste to neudělali. Důkazem toho, jak se akce povedla, je fakt, že již máme rezervován termín na příští rok.
Díky za video a fotky Zuzce a Pepovi.
Pokud jste se videa a fotek dostetečně nenamlsali, můžete se podívat na to, jak to vypadalo na ježdění vloni.