AWD, s.r.o. – autorizovaný servis a bazar vozů SUBARU v Praze

pell-mell
Třebohostická 9, Praha 10
608 782 278 (608 SUBARU)
awd@awd.cz

AUTOBAZAR
Aktuální nabídka vozů
SUBARU

Nechte si u nás
zkontrolovat vůz
před koupí

Proč si vybrat nás?

Prohlédněte si
reference našich
stávajících zákazníků

Třebohostická 9, Praha 10
tel: 608 782 278
awd@awd.cz

< >

400 km bokem aneb viva Livigno

Když jsem se na sklonku loňského léta po marných pokusech domluvit se s provozovatelem rakouského okruhu LURI rozhodoval, co s tradičním zimním ježděním dál, měl jsem dvě možnosti.

Buď akci odpískáme a nebudeme ji nadále pořádat, nebo půjdeme do rizika a pustíme se do neprobádaných vod pro nás nového okruhu v italském Livignu. Rozhodl jsem se pro druhou možnost. A ukázalo se, že to byla opravdu dobrá volba. Ježdění bylo fenomenální a předčilo i ta nejtajnější očekávání.

Přístup italských provozovatelů se od toho rakouského zásadně odlišuje. Ostatně, posuďte sami:

V Rakousku:

  • byl problém skoro se vším
  • relativně často jsme poslouchali řeči typu „ničíte mi dráhu, neporážejte kuželky, bla bla bla“
  • jezdili jsme maximálně šest a půl hodiny denně
  • nesměli jsme mít pneumatiky s hroty, dráha byla v brzkém odpoledni jako sklo
  • zapadlá auta jsme vyprošťovali a tahali sami

Zato v Itálii:

  • nebyl problém vůbec s ničím
  • neslyšeli jsme ani zmínku na téma dráha atd., provozovatelé zpočátku řešili pouze otázku bezpečnosti našich aut
  • jezdili jsme devět hodin denně
  • pneumatiky s krátkými hroty byly důrazně doporučeny, dráha byla po oba dva dny sice ledová, ale zdrsnělá, takže i auta bez hrotů trošku fungovala
  • když už náhodou došlo k tomu, že jsme nějaké auto nevytlačili zpět na dráhu, hned pro něj jel také driftem místní bagr a vytáhl ho

Seznam rozdílů by mohl pokračovat. Dráha v Itálii byla sice o něco kratší, ale hezky rytmická a vlastně tak neměla akorát rychlejší úseky, bez kterých jsme se obešli. Zato tam byly dva pěkné hupy, které šlo sjíždět či vyjíždět bokem v driftu.

Suma sumárum, denní nájezd aut v nejvyšší permanenci zaznamenal průměrných 200 km za den, tj. necelých 200 okruhů. To vše na ledě, v relativně nízké rychlosti, mezi obrovskými sněhovými bariérami (které se mimochodem ukázaly být jako výborný absorbent nárazů, krom pár komponentů vypadaných z nárazníků, servaných podkolí atp. se žádnému z aut vlastně nic nestalo).

Osobně, krom vydatného a výjimečného řidičského zážitku, jsem měl největší radost z progresu, jaký udělali ti, kteří měli nové auto a učili se ho řídit v driftu. Vězte, že byl zážitek porovnat průjezd v pátek dopoledne a v sobotu odpoledne. Rozdíl byl obrovský.

Děkuju všem, kteří se s námi do Livigna vypravili, a vy ostatní, kteří jste to odpískali, litujte, že jste to neudělali. Důkazem toho, jak se akce povedla, je fakt, že již máme rezervován termín na příští rok.

Díky za video a fotky Zuzce a Pepovi.

Video z akce

Druhé video z akce

Fotogalerie z akce

Pokud jste se videa a fotek dostetečně nenamlsali, můžete se podívat na to, jak to vypadalo na ježdění vloni.

Přihlášení

Přihlásit se

Spojte se s námi

Fake Stuff...

Třebohostická 9, Praha 10
608 782 278 (608 SUBARU)
awd@awd.cz

Zvětšit mapu...
Banner...

U nás v AWD v Praze se autům SUBARU věnujeme hezkou řádku let. Prošlo nám za ni rukama mnoho vozů SUBARU. Není tak prakticky nic, s čím bychom si v našem servisu neuměli poradit. SUBARU zkrátka žijeme, baví nás a jsou naším koníčkem!